zondag 15 januari 2012

Dag 8 + 9: zaterdag & zondag: 14 en 15 januari 2012

De dag begon mooi op tijd, rond 8 uur was ik klaar wakker. Lekker even in het zwembad gelegen, onder de douche en aankleden. Mike komt vandaag de lamellen ophangen. Alles moet als het even kan op tijd klaar zijn want de ‘snowbirds’ komen. Deze overwinteraars blijven twee maanden en komen uit het noorden van Amerika. Ik pak snel even mijn koffer en hang hem aan de kofferweegschaal, YES! 22 kg, precies goed. Al snel is het 10 uur en staat de schoonmaakploeg voor de deur, ik ga in de tussentijd even naar ons managementbureau en spreek de laatste wensen door. Vervolgens blijf ik weer even hangen en zitten we zo maar weer anderhalf uur te kletsen. Ik moet ook nog even naar Billy Boys, de eigenaar die de Disney tickets verkoop. http://www.greatorlandodiscounts.com/ Ik ben altijd zeer tevreden over de aanbiedingen die hij heeft en hij maakt altijd een kopie van de kaarten die je koopt zodat je bij verlies een duplicaat kan aanvragen, ik laat even mijn gezicht zien en praat gezellig bij. We drinken even een bakkie koffie… Bezoek je nog een park deze week? Nee, ik ga straks naar huis. Oh, nu al… ja drukke week gehad, en anders was ik wel eerder langs gekomen. We nemen afscheid en we mailen! Nog even naar de Walgreens want ik heb mij vanmorgen lelijk opengehaald bij het scheren en het blijft maar bloeden. En ik heb geen zin om met een mega pleister in het vliegtuig te zitten J
Ik heb thuis aluinsteen*, werk perfect, maar hoe vertel ik dat de kinderen van de Walgreens.
*Aluinsteen wordt als bloedstelpend middel gebruikt door mannen die zich bij het scheren hebben gesneden. Aluin bindt zich namelijk aan eiwitten van de beschadigde huid, en doet deze samentrekken (adstringerende werking) waardoor de bloeding stopt.
Op naar de Walgreens, binnenkomend vraag ik of ze Aluinsteen hebben, Huh?? Ehhh… Als je je gesneden hebt bij het scheren en het blijft maar bloeden… Ask that lady…Ik doe mijn verhaal en Oh, natuurlijk, hier alstublieft! Helemaal goed. Op naar huis en meteen het wondje behandeld, meteen stopt het bloeden, klaar. Geen rare pleister op mijn gezicht in het vliegtuig J Thuis aangekomen is de schoonmaakploeg al weer weg, ja kan ook niet anders ik had alles al gedaan. Was gedraaid, beddengoed gewassen, vaatwasser schoon… Alleen nog dweilen en bed opmaken. Dat is een kunst apart J Om half één staan de overwinteraars voor de deur en heet ze hartelijk welkom in ‘hun’ huis! Het zijn goede vrienden van de eigenaren van ons managementbureau en wilde graag kennismaken met mij. Nou geen probleem, gezellig! Ik help ze met de koffers en spullen en zet het in de Master bedroom neer. Ze nodigen mij meteen uit voor een lunch om even gezellig te praten. De kennismaking verloopt prima, heb meteen een goede klik met deze mensen, geweldig zeg, wat zijn ze aardig! We gaan lunchen bij Denny’s en we praten ronduit. Het is zo gezellig dat het al drie uur is. We rijden weer terug naar huis, ik mocht met ze meerijden in een super de luxe grote Amerikaanse slee!! Thuis stel ik nog even haar laptop en Ipad in op onze router, daar hebben ze vorige keer mee lopen klooien. Binnen twee minuten heb ik beide ingesteld en vol bewondering staan ze mij aan te kijken. Gaat dat zo makkelijk… Ehh, ja… Het valt volgens mij ook niet mee op een leeftijd van achter in de 70 nog op de digitale wereld te zitten. Maar het lukt haar aardig moet ik zeggen. Op naar het vliegveld om vier uur, rij nog heel even langs het managementbureau om gedag te zeggen en verslag uit te brengen van de kennismaking. We zitten weer gezellig aan de klets en ik moet nu echt weg hoor… om kwart voor vijf…  Als een speer rij ik over de 417 (de snelste route) naar het vliegveld en breng mijn auto weg bij Dollar.

Ik heb 669 Miles gereden, een bijna lege tank en heb maar 1x getankt voor $40,00. Het bonnetje krijg ik weer mee, $0,00 dus weer helemaal oké. Snel naar de incheck balie in hal B, vlieg met Air Lingus. Daar aangekomen staat er geen rij meer en kan ik zo inchecken. Ik geef mijn paspoort en krijg twee boardingpassen. Is de vlucht vol vraag ik belangstellend, nee hoor, nog veertig vrije plaatsen. Ohw, dat biedt perspectief op een goede nachtrust J. Gaat u wel meteen naar de gate, het kan soms wat tijd kosten hoor! Ja, natuurlijk… (heb nog één uur twintig te gaan) De security is vandaag mij welgezind en binnen 15 minuten heb ik mij uitgekleed, aangekleed en met het treintje ben ik zo in de centrale hal, nu nog even naar gate 48. Een Record! Ik loop nog even wat rond en ga rustig zitten bij de gate. Inderdaad niet echt druk. Ik heb stoel 21A maar wacht en ga als laatste aan boord. Ik gok op een vrije tweezits en probeer die dan te scoren, Als de deur namelijk dicht gaat zijn er meerdere slimme vogels aan boord… Ik vraag in het voorbijgaan aan de medewerker bij de gate of er nog een tweezits vrij is. Hoezo? Nou ik zou graag lekker willen slapen. Natuurlijk welke stoel heeft u? 21A, oh geef maar hier en krijg nu stoel 12A met de mededeling dat 12C vrij blijft, topper!! Ik bedankt de man zeer vriendelijk en ga aan boord. Inderdaad lekker twee stoelen voor mij alleen. Dan komt het goede maar voor mij ook slechte nieuws, we hebben een stevige wind mee en zijn ruim een uur eerder in Dublin. Ik had een overstap van 2h55 nu dus bijna 4 uur. Ben ik blij, nou ik weet het nog niet… slaap liever een uurtje langer J  We vertrekken prima op tijd en hebben inderdaad een flinke wind in de rug, we vliegen een mooie 1032 km/u.

Ik vraag de purser of hij mij bij het ontbijt wil wakker maken. Dan ga ik namelijk meteen slapen. Oh, maar wilt u geen diner? Nou eigenlijk niet. Maar we hebben vandaag een heerlijke beef… mijn favoriet! Ik laat mij overhalen om toch nog een uurtje wakker te blijven, maar het was zeker niet voor niets, echt een heerlijke maaltijd! Beef, worteltjes, doperwten, aardappeltje, lekkere jus… beetje salade met rijst en paprika.
Ik kan niet anders zeggen dat het heerlijk smaakte. Goede keuze om wakker te blijven! Ik neem mijn twee pillen melatonine en doe mijn oordopjes in, binnen een kwartier slaap ik als een roos en wordt volgens afspraak bij het ontbijt wakker gemaakt, nog een kleine uurtje, sir! Het ontbijt bestaat uit een eenvoudig croissantje met ham/kaas en een klein bekertje jus d’orange.

Mooie landing op Dublin en staan binnen no-time aan de gate. Op naar de volgende vlucht…. Ik loop naar de transfer balie en na een zeer goedemorgen gewenst te hebben vraag ik hem of ik misschien op de vlucht van 9h30 kan. Ik moet anders vier uur wachten. Oh, je komt uit Orlando? Ja, klopt. In de winter hanteren ze een andere schematijd van vertrek in Orlando en heb je net geen officiële aansluiting, die is in Dublin minimaal één uur. Hij belt zijn supervisor en krijgt meteen toestemming, ik krijg een andere instapkaart, hij typt mijn bagage nummer over en wenst mij een goede vlucht. Perplex sta ik, wat een super service van Air Lingus is dit, geen kosten, geen gezeur, gewoon even omboeken, klaar! Ik ben zeer blij met deze omboeking en sms dat ik twee uur eerder thuis ben. Heerlijk! Op naar Amsterdam!
Ook deze vlucht is een lachertje, vliegtijd 1h15 en ongeveer voor 30% gevuld. Ik zit op rij 21D maar heb ook E en F tot mijn beschikking… ohw, ook de rijen 22 t/m 30 geloof ik J
Er zitten nog vier mensen achter mij in het toestel. Ook hier weer prima bediening en een korte maar gezellige vlucht, leuke en vriendelijke crew en heerlijk een boek gelezen. De landing ging zeer voorspoedig en we kwamen over de A4 aanvliegen, hieronder het wegrestaurant over de A4....

We stonden snel aan de gate en hop richting koffer en douane. De koffer werd verwacht om 12h07 volgens de borden maar deze kwam al om 11h55 langs. Mijn koffer als eerste, gelukkig! Nu het laatste obstakel in deze reis nemen, de douane. Altijd spannend als je een paar Apple’s voor de dorst bij je hebt J Gelukkig was iedereen druk en kon ik zo naar buiten. Ik kan weer een paar vrienden blij maken. Buiten wacht een fijne vriend mij op en snel naar Purmerend. Om half één ben ik al thuis. Heerlijk!! Ik heb echt ontzettend genoten van deze week. Maar dat hebben de volgers wel kunnen lezen. Wat een fijne momenten heb ik weer mogen beleven… hier kan ik weer even op teren! Dank voor al jullie leuke reacties, zowel privé als op dit blog en via facebook. Dit was mijn eerste blog maar zeker niet de laatste! Een hartelijke groet vanuit Purmerend!

13 opmerkingen:

  1. Welkom thuis! Wat een heerlijke terugvlucht heb je gehad, wat ging alles soepeltjes en vlot.
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
    Ik heb met veel plezier je blog gelezen, je hebt een fijne schrijfstijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, lekker soepele terugvlucht ! Zo zou het altijd moeten ;-) ! Welkom terug !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis en wat heb je een heerlijke tijd gehad, ook bedankt dat we hebben mee mogen genieten.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ging allemaal lekker soepel op de terugreis !
    Welkom thuis, heb met veel plezier je blog gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mazzel heb je toch gehad zeg, en wat een heerlijke week.
    Niet te merken dat dit je eerste blog was, je schrijft lekker en heerlijk uitgebreid, is zeker voor herhaling vatbaar ;-)
    Op naar de volgende vakantie,
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom terug en bedankt dat we een weekje een beetje met je mee mochten reizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Remco, jij bedankt voor het maken van je blog, niet te merken dat je dit nog nooit gedaan hebt. Top!! Welkom thuis en tot de volgende keer,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een top verslag zeg!
    Net alsof je zelf meeloopt met jou.
    Bedankt en tot het volgend verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welkom thuis!! Bedankt voor het mogen meelezen, ook daarvan heb ik genoten!

    Groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat je weer thuis bent.Ik had nog wel een poosje elke dag mee willen lezen!
    Zo te horen is Air Lingus wel erg klantvriendelijk, zouden meer maatschappijen moeten doen.
    Sterkte met de jetlag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank jullie wel voor de reactie's en het meelezen de afgelopen week, Top!! Gelukkig heb ik niet zo'n last van de jetlag, ik ben gisteren gewoon na de korte nacht (ong. 5 uur geslapen) in het vliegtuig, wakker gebleven tot 's avonds half elf. Daarna lekker gaan slapen en vanmorgen even uitgeslapen tot 10 uur. Nu weer gewoon in het ritme en straks nog met één pilletje Melatonine slapen. Morgen weer werken en gewoon om 5h20 opstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een beetje late reactie, maar ook namens mij dank voor het meereizen. Als Florida gek is het altijd fijn weer wat vitamientjes op te kunnen snuiven, in de tijd die je in Nederland uit moet zitten :-)
    Je hebt een prettig te lezen verslag geschreven, bij een vervolg ben ik weer graag van de partij.
    groet Christa
    (www.medemaatjes4.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je blog helemaal gemist, jammer.
    Nu in 1x helemaal gelezen. Het leest in ieder geval lekker weg.
    Wat een belevenis in Clearwater.
    Ik hoop jullie blog van de zomer niet te missen.

    BeantwoordenVerwijderen