maandag 9 januari 2012

Dag 3: maandag 9 januari 2012

De dag begon met een prachtig stralende zon om 8h15. Ik heb werkelijk heerlijk geslapen en wordt net wakker… de zon schijnt al, dit wordt een topdag. Op naar Daytona Beach! Eerst even lekker het zwembad in,
daarna onder de douche en na een snel ontbijt richting Daytona Beach rijden. De reistijd is anderhalf uur geeft TomTom aan, nou ik geloof hem wel.
Lekkere route, mooi relax rijden is het hier… hoewel ik echt iedereen met een mobiel aan zijn oor zie zitten of er één in de hand heeft, maar ruimte zat op de wegen dus blijkbaar gaat het goed ;-)

 Aangekomen in Daytona Beach rij ik naar ons Hotel waar wij komende zomer een paar dagen verblijven om lekker van het strand te genieten.  Het ziet er van buiten veelbelovend uit, ik draai de parkeerplaats op en plek zat, nu maar hopen dat het zomers ook zo rustig is, ik gok van niet!
Ik ga naar de receptioniste en vraag nadat ik mijn boeking voor komend juli had laten zien of ik een kijkje mag nemen in de kamers. Uiteraard mag dat! Ik krijg nadat ik mijn ID had achtergelaten een kamernummer met bijbehorende card mee om hem te bezichtigen. Hij is maar eenmalig te gebruiken, laat niet je spullen binnen liggen, hoor ik haar zeggen als ik al naar de lift loop. Thanks!!
Op naar de 11de verdieping, wow, wat een uitzicht, geweldig. Prachtige kamer met twee keer tweepersoonsbedden, nou dat gaat lukken. Mooie keuken, ruime zitkamer, goed schoon, kortom een mooie suite! Prima uitzicht maar een wat klein balkon. Op naar beneden, de restaurants even bekeken en kennisgemaakt met de bediening, helemaal uit Nederland om te kijken waar u deze zomer geboekt heeft. Ja, ik was in de buurt, dus dacht rij even langs…. Maar Nederland, dat ligt toch in Europa? Ja.. dat klopt! Ik zie haar denken maar ze durft het niet te vragen ;-)
De beide grote zwembaden zien er goed uit, er is zelfs een groot binnenzwembad. In ieder geval is dit hotel geen verkeerde keuze, hoewel er namelijk verschillende recensies te lezen zijn, van zeer goede tot heel slecht. Dat moet ik toch even navragen…. Er zijn in dit hotel een aantal kamers verkocht aan particulieren die zelf verhuren, die hebben een eigen schoonmaak of regelen dit zelf. En dat is het probleem, daar is dus amper controle op. Vanuit het hotel is er een eigen schoonmaak en strenge controle, de particulieren regelen het zelf. Daar komen de klachten vandaan volgens de manager. Wij hebben rechtstreeks bij het hotel geboekt, dus dat moet goedkomen!
Op naar het strand, lekker met de auto even op het strand gereden, wel gaaf om een keer te doen!
Er liggen wel wat mensen maar het is heel gewoon daar om met je auto op het strand te komen, wel tussen de ‘traffic lines’ en niet harde dan ’10 Mph’.
Vervolgens ben ik nog even rond gaan kijken in Daytona om vervolgens af te reizen naar Altamonte Springs. Daar even een mall bezocht en wat rondgereden. Vervolgens weer terug naar Orlando waar ik in de Mall of Millenia een fantastische Carpaccio heb gegeten, vooraf een mandje brood, kosten incl. een cola light $5,98… Tja, wat kun je daar nog van zeggen. Oh ja, die cola light hebben ze nog twee keer bijgevuld J
Nog even langs wat winkeltjes gelopen, je weet maar nooit waar je tegenaan loopt, nietwaar?
Op naar huis om onderweg nog even langs de ‘brandweermannen’ te gaan, vlak bij ons huis zit een kazerne en ik rij er elke keer langs, zie die mooie wagens staan en denk, mag ik even….
Gelukkig mag dat, wat een gave bakken zijn dat zeg, zo mooi. De mannen werken daar 24 uur op, 48 uur af, krijgen gemiddeld 15-18 meldingen per etmaal.
Heel divers, brand/ambulance/algemene hulpverlening, dus brandweermannen is eigenlijk niet het goede woord... hulpverleners is een betere benaming.
Voornamelijk zijn de meldingen ’s avonds laat en ’s nachts. Na de mannen bedankt te hebben voor de uitleg rij ik lekker naar huis, beetje onder de indruk van die mooie wagens! Thuis lees ik even de mail, whatsapp ik even met mijn zoon en ga nog even naar de Wal-Mart voor een card-reader. Zojuist terug, en zowaar het werkt ook nog, nu een verslag met foto’s. Ik ga zo lekker slapen, morgen vroeg op, om 9 uur mag ik verschijnen op het vliegveld Kissimmee…. Vliegles! Spannend!

6 opmerkingen:

  1. Bijzonder he, om op het strand te rijden. Wij zijn er afgelopen zomer geweest, toen was het behoorlijk druk. Met vloed mag je het strand niet op.
    wel een leuke ervaring, auto parkeren, achterklep open, handdoek eruit, naast de auto leggen, koelbox open en chillen...
    Veel plezier met de vliegles, spannend.
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet je zeggen dat je echt een schitterend uitzicht hebt vanuit je zwembad, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn dat dat helemaal van jou is !
    Zalig zo'n dagje lekker doen waar je zin hebt, en ik ben benieuwd naar morgen naar je vliegles.
    Have Fun

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HAhaha, over het uitzicht kunnen wij meepraten! en die glimmende auto's bij de kazerne oefenen op meer mensen een aantrekkingskracht uit. Leuk dat ze zo soepel reageren als je belangstelling toont. Ze hebben zo'n machtige hoorn op die wagens, voor het geval een gehoorgestoorde de sirenes niet hoort....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ff mocht kijken bij de brandweerauto's.
    Wordt dit je eerste vliegles?
    Mijn zoon wil piloot worden en ik zag al een paar keer een groupon voor vliegles in Kissimmee voorbijkomen, maar dat is de minimum leeftijd 18 jr. En dat is hij nog niet.
    Benieuwd naar je verslag hiervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk,Daytona Beach ! Heb geen echte planning gemaakt, bewust, voor mijn 9 dagen Orlando, maar dit staat als enige op mijn "beslist doen" lijstje.
    Fijn ook dat je het hotel alvast kon bekijken voor komende zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Christa, inderdaad bijzonder om over het strand te rijden, leuk hoor!
    @Marja, ja top uitzicht, geen buren die op je pooldeck kijken, niets, heerlijke privacy!
    @Ton, nou vandaag weer genoeg glimmende auto's gezien, TOP!
    @Hannie, join the club, mijn zoon ook! Zijn neef is inmiddels al first officer... Met de leeftijd nemen ze het niet zo heel nauw, er vliegen hier al gasten van 16 jaar.
    @Cindy, Ja ontzettend leuk om te doen, ritje van ongeveer 1,5 uur (enkele reis) naar Daytona, maar wel de moeite waard!

    Dank voor alle reactie's, leuk dat jullie meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen