vrijdag 13 januari 2012

Dag 7: vrijdag 13 januari 2012

Je zou zeggen vandaag de hele dag binnen blijven op vrijdag de 13de, maar gelukkig ben ik niet bijgelovig dus gewoon lekker naar buiten en genieten J
De dag begint met een stralende lach om een uurtje of acht, stap uit bed, spring in het zwembad en kom bij van de heerlijke nacht. Daarna even onder de douche en klaar voor de ‘klusdag’. Ik maak een lekker ontbijtje, begin de dag, tik een eitje J nietwaar!
Ik ga lekker buiten op het pooldeck zitten maar ga snel weer naar binnen om een vestje te halen, toch wel frisjes op dit tijdstip. Ik laat mijn ontbijtje lekker smaken en geniet van de omgeving. Ik zie nog een gordeldiertje lopen, maar die is mij te snel af om een foto te schieten. Na het ontbijt wacht ik even op Mike, die komt vandaag even helpen met de nieuwe lamellen. Om een uur of tien, op de afgesproken tijd belt hij op om te vragen of het misschien heel laat in de middag of morgen mag, het is een gekkenhuis want alle Villa’s zijn bezet komende week en hij moet nog een en ander repareren. Ohw… hoezo allemaal bezet, nou er is een evenement hier in de stad en wel zitten gewoon helemaal vol, 85 Villa’s, niet normaal! Wat mij betreft prima, doe morgenochtend maar, geen probleem! Ik ga zelf even naar de Home-depot en koop in ieder geval alvast de nieuwe tegels, de wc-brillen en wat planten om de tuin op te fleuren.
Bij terugkomst leg ik meteen het straatje van de 15 nieuwe tegels, er lagen er 8, dus nu heb ik er in ieder geval genoeg. Nou precies genoeg blijkt later, want ik wil er ook nog 3 van de oprit naar de containers hebben liggen.

Als het nat is sta je daar altijd in de blubber. Ik ben wel tevreden over mijn nieuwe straatje en zet met plezier de containers er op.
Dan de wc-brillen vervangen, fluitje van een cent, ik ben wel van mening dat iedere huiseigenaar dat gewoon jaarlijks moet vervangen. Lekker weer alles fris.
Vervolgens zet ik de planten weer in de bakken, nog een grote gekocht voor op de stoel. Zo de overwinteraars kunnen genieten, ik hoop dat ze net zo van bloeiende planten houden als dat ik doe J

Ik weer helemaal blij, morgen nog even de lamellen en dan is het weer allemaal top!
IK besluit nog even naar een grote Publix Super Market waar ik gisteren op de terugweg langs kwam maar eigenlijk nog nooit was geweest. Het is maar een kwartiertje rijden dus dat valt wel mee. Ik rij richting de spoorwegovergang, ga rechts bij de Home-depot en geef een flinke dot gas, ik zie in de struiken een neus van een Politie auto staan en ga vol op de rem. Je weet maar nooit of er toevallig snelheidscontrole is. Ben in NL altijd erg waakzaam, maar daar zijn ze ook veelvuldig aan het collecteren langs heren wegen. Ik rij rustig langs oom agent en zie dat hij achter mij aan komt en de zwaailampen gaan aan… toch te hard gereden en net te laat met remmen?? F**k dacht ik nog….
Ik ga netjes aan de kant en doe het raampje open. Rijbewijs!! Hoor ik op gebiedende toon. Ik pak mijn rijbewijs en geef het aan oom agent. Ohw, je bent niet van hier… Nee, ik kom uit een gaatje waar ik nu niet meer in kan…. grapte ik in het Nederlands...
((Op het moment dat ik dat zei schoot mij ineens een incident aan de Tsjechische grens door het hoofd, we werden toen aangehouden omdat er nog sneeuw op de auto lag en die douanebeambte vroeg waar die vandaan kwam, nou die kwam toevallig uit de lucht vallen vannacht, dat had ik toen beter niet kunnen zeggen. Dat koste ons toen een half uur extra en de auto schoonmaken L ))
Pardon?? From the Netherlands. Okay…. waarom ging je zo hard remmen dat je mij zag staan?? Nou ik dacht even dat ik misschien iets te hard reed en dat ik een bord had gemist. Soms is het nog wel eens lastig hoe hard je hier mag rijden….
Nee hoor, je mag hier 55 Mph, dat reed je nog lang niet… Oh gelukkig! Na nog wat vragen mag ik mijn weg weer vervolgen. Nog een fijne vakantie verder, enjoy! Pffff.
Op naar de Publix, mooie winkel, bijna nieuw en van alle gemakken voorzien. Moet nog een rugzak meenemen met een Mickey erop. Ik zoek mij de blaren, kan het nergens vinden, hoe is het mogelijk. Diverse winkel bezocht maar alleen van die kinder rugzakjes met Mickey, maar voor een volwassen persoon, ik kan ze niet vinden. Ik zie trouwens toch wel hier en daar prijsverschillen met Kissimmee. Hmmm… iets minder toeristisch? Op de weg terug staat oom agent weer op zijn plekje maar ik geef geen krimp, zwaai ook niet want je weet niet hoe die klanten dat opvatten. Ik rij nog even door naar de Walking Company om een paar Uggs voor Kelly te kopen, ach waarom niet! Ik kom bij de Florida Mall en alles is vol bedrijf behalve de Walking Company, dicht? vraag ik. Nee.. eh, ja, storing in de computer, geen licht, niets doet het. Ik ga wel naar de Mall of Millennia, geen probleem. Daar hebben ze wel alles werken, ik weet wat ik wil hebben dus vijf minuten later sta ik buiten. Krijg wel een leuke roze schoenlepel cadeau.
Terug bij huis ga ik nog even genieten van de pool, hij is tenslotte niet voor niets lekker warm. Buiten is het nog steeds fris. Vervolgens ga ik mij omkleden en naar de Outback, lekker een steak nuttigen op mijn laatste avondje.
Terug van Outback ga ik nog even lekker buiten bij de verlichte pool zitten, want is dit toch genieten, heerlijk. Hoewel het wel aardig fris is, zo rond de 14’C nu.
Ik doe nog even een wasje en strijk mijn overhemd welke ik morgen onderweg aan doe. Ik gooi alvast wat spullen in de koffer die ineens een stuk kleiner is dan op de heenweg. Snap er niets van, een weekje zon en je koffer is ineens een stuk gekrompen. Hij is in ieder geval ook wat zwaarder geworden. Nou ja, komt wel goed…. schatje!


2 opmerkingen:

  1. Lekker dagje weer; om het nou een 'klusweek' te noemen is wat overdreven volgens mij ;-) ! Maar wel lekker genoten. Inmiddels ben je denk ik op weg naar het vliegveld, of nog net met de lamellen bezig. Goede terugvlucht in ieder geval voor zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, dat liep goed af met die politieagent haha.
    Goede terugvlucht alvast!

    BeantwoordenVerwijderen