dinsdag 10 januari 2012

Dag 4: dinsdag 10 januari 2012

Gisteren had ik de wekker maar mooi op tijd gezet want vandaag was best wel een spannende dag. Ik ga vandaag vliegen in een sportvliegtuigje J
Dus om zeven uur hoor ik van heel ver mijn telefoon afgaan en zit meteen rechtop, Yes!! Nou denk ik dat eigenlijk nooit als de wekker gaat, maar ja, we gaan vandaag zelf vliegen….
Even lekker het zwembad in, buiten is het vanmorgen 13,2’C om 7 uur, valt mee!
Daarna onder de douche en fris en “fruitig” eet ik mijn ontbijtje, een banaan.
Op naar het vliegveld van Kissimmee. De zon begint al lekker te schijnen dus het wordt weer een mooie dag. Op het vliegveld aangekomen meld ik mij bij de receptie en lever mij voucher in. Ik mag even in de lounge wachten onder het genot van een kop koffie. De instructeur komt mij halen en gaan naar een klaslokaal toe, daar legt hij het een en ander uit en we gaan naar de hangar al waar het kleine vliegtuigje staat te wachten op ons.
Het is echt een heel klein toestel en ik mag plaatsnemen aan de linkerkant. De instructeur komt naast mij zitten en we nemen samen de veiligheidsprocedure door. Een hele lijst met checkpunten werk je af en kijkt beiden of alles naar behoren werkt. Bij twijfel nooit weggaan zegt mijn instructeur streng. Veiligheid voor alles, op zich een prettige gedachte!
We vragen de toren om toestemming te vertrekken en mogen gaan taxiën naar de startbaan.
Daar moeten we twee binnenkomende toestellen voor laten gaan en daarna horen we de toren ons toestemming geven om te vertrekken. Alles gaat hier op zicht, dus je moet altijd goed blijven opletten! Mijn instructeur verzorgt de start, ik mag toekijken. Na een vlotte take-off klimmen we lekker omhoog en ik voel mij geweldig! Wat een ervaring! Na 5 minuten mag ik zelf het heft in handen nemen,
mijn instructeur heeft ‘dubbele bediening’ dus het moet goed komen. Ik moet een bochtje naar rechts maken, bochtje naar links, iets omhoog trekken, weer iets naar beneden gaan… kortom druk, druk, druk…. en alles is nieuw! We vliegen lekker rond :-)
Daarna mag ik een scherpe bocht maken, en toch voel je dan zo’n enorme adrenaline stoot door je lijf gaan omdat het toch wel schuin gaat, maar het blijft kicken!
Na deze scherpe bocht gaan we weer terug en vragen na een tijdje de toren weer toestemming om te mogen landen op Kissimmee Airport…. Yes!! (gelukkig maar) we mogen weer landen, hoewel ik nog wel anderhalf uur weg had willen blijven!
Met de runway in zicht neemt mijn instructeur het af en toe over om recht op de baan af te komen, altijd fijn om op de baan te landen en niet ernaast J 
Na de veilige landing gaan we weer naar het klaslokaal waar ik mijn Young Eagles Logbook krijg met daarin een aantekening wat we hebben gedaan en hoelang we in de lucht hebben gevlogen. Ik praat nog wat na met één van de eigenaren van de vliegschool wanneer ik ineens uit een klaslokaal iemand ‘goedemorgen’ hoor roepen… huhhh?? Zit daar een Amerikaan die ruim een jaar in NL heeft gewoond (Elburg) en nu bezig is met zijn vliegbrevet. Hij heeft in de entertainment gezeten in de tijd van Walibi Flevo rond 1995. Hij vertelt ronduit over zijn vriend in NL en spontaan pakt hij zijn Iphone en binnen een minuut heb ik gewoon zijn vriend aan de lijn… Tja… ehh… praat maar Nederlands hoor… ohw, hoezo dan? Er volgt een grappig gesprek en het blijkt dat hij een eigen bedrijf heeft met vuurwerk in de grotere shows op TV en in stadions bij popconcerten. We spreken af na terugkomst elkaar even te bellen in NL. Hoe raar kan het lopen….
Ik ga weer met een smile op mijn gezicht op huis aan, zie ik uit mijn ooghoek in een grote hangar een mooie oldtimer staan. Hé, die wil ik van dichtbij zien. Ik parkeer mijn auto loop naar de hal toe en sta met mijn mond open naar binnen te kijken…. Wel 250 bloedmooie nagelnieuwe oldtimers staan hier…. Wowww.
Ik wens de man goedemorgen en hij kijkt mij verschrikt aan, één ogenblik dacht ik dit is geen zuivere koffie… De Oldtimers werden met zeil/plastic afgedekt en die man schrok een beetje van mij… Maar nadat ik mij voorstelde als een één of andere idiote Nederlander die gek is van auto’s brak ik zijn wantrouwen J
Ik durf het bijna niet te vragen, maar mag ik een foto maken… tuurlijk, als je maar niet scherpe dingen aan je broek hebt als je er tussendoor loopt. Over een paar weken is er een veiling waar ze deze gaan verkopen. Niet normaal….. En er staan een paar exemplaren tussen die meer dan $150.000,- opleveren, SLIK…
Voor de liefhebbers van deze veiling: hij is van 24-29 januari 2012
Plaats: Osceola Heritage Park, 1875 Silver Spur Lane, Kissimmee, FL 34744
Ik heb mijn ogen uitgekeken daar… geweldig! Meer dan 2000 auto staan er op de veilinglijst volgens deze man.
Dus ben je in Florida en ben je gek van Oldtimers, noteer het adres!
Op naar het postkantoor, er heeft iemand wat op laten sturen naar ons huis maar dat is geen pakketje maar een envelop. En wij hebben geen postbus in gebruik aan de weg omdat we er maar een paar keer per jaar zijn. Anders zou hij zo vol zitten en dat is niet de bedoeling. Eindelijk aan de beurt en vraag vriendelijk wat ze met niet te bezorgen post doen… retour afzender! Ohw… slik…
Ik geef u een telefoonnummer informeer daar maar, okay thanks!
Na wat pogingen krijg ik iemand aan de lijn die mij meteen laat weten dat alles meteen retour afzender gaat, oh, en ansichtkaarten dan? Die gooien we weg, want we weten niet van wie die af komen. Nou duidelijk! Ik stuur een sms naar degene die wat heeft laten opsturen, gelukkig kon het geld teruggestort worden en loopt het goed af, weer wat geleerd!
Ik loop nog even en rondje rond het huis, inmiddels is het 27,5'C en mijn oog viel op de sinaasappelen die bij ons in de achtertuin aan de boom hangen, zouden ze te eten zijn??

Ik weet het niet en wil het niet eens proberen, laat maar hangen, mooi gezicht J


Ik check mijn mail nog even en zie tot mijn grote verbazing dat die vriend van 'Bobby' de Piloot mij al een mailtje heeft gestuurd met zijn gegevens... niet te geloven!
Na nog even met het thuisfront te hebben gebeld ga ik nog even lekker shoppen, ik draai een parkeerplaats op en oh, overstekend wild >>


Om half zeven heb ik met Robert-Jan en Yvonne afgesproken om te gaan eten bij Outback, mijn favoriet!
Heerlijk gegeten en als toetje nemen Yvonne en ik de Spotted Dog Sundae with Chocolate Sauce, die staat niet op de gewone volwassen menukaart, maar op de kindermenukaart. Je moet het echt weten om deze te bestellen. Prima ijsje voor maar $1,99…. Na een tijdje wordt het ijsje gebracht en ik kijk wat beteuterd naar het in mijn ogen veel te kleine ijsje… zo zeg ik, die is wel wat anders dan anders…. Ja, ehh sorry, in het kader van gezonder voedsel voor de kinderen zijn de ijsjes wat kleiner gemaakt… Ik leg mij er bij neer, Grrrr, maar goed ik bestel tenslotte een ‘kinderijsje’ nietwaar? Nadat ik hem bijna op heb komt de ober weer langs met twee ‘echte’ Spotted dog ijsjes, JAAA zo ken ik hem!! Ik kijk Yvonne aan en zeg, nou dat wordt ff doorbijten J Ik laat hem in ieder geval lekker smaken, hoewel ik na afloop wel bijna plof, morgen maar een rustige dag.
Nadat we nog even lekker hebben zitten kletsen zit de avond er weer bijna op. Ik moet helaas weer afscheid nemen van Robert-Jan en Yvonne die morgen weer via Miami naar huis gaan. Echt jammer, het was reuze gezellig! We gaan elkaar weer zien is de afspraak! Morgen even een dagje relaxen, shoppen en even langs het managementbureau…
Donderdag staat Clearwater Beach op het programma, een kijkje nemen achter de schermen bij…. Maar waar dat is lezen jullie pas donderdag! Tot morgen!

6 opmerkingen:

  1. Je vermaakt je uitstekend zeg! Op zich goed dat ze de ijsjes kleiner maken bij de Outback (voor kids) maar kan me voorstellen dat het een teleurstelling was :) gelukkig was daar weer de service van Outback om het goed te maken. Veel plezier in Clearwater!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een machtig gevoel moet dat zijn geweest zelf te mogen vliegen fantastisch gewoonweg.
    Je hebt het heerlijk naar je zin, ben erg benieuwd wat je ons te vertellen hebt over Clearwater Beach, alvast heel veel plezier.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie tip van de instructeur; bij twijfel niet vliegen! Ik dacht heel even aan teleurgestelde passagiers van Arkefly.....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een leuke dag zeg! Lijkt me super om zelf te mogen vliegen.
    En die auto's, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat cool zeg, zelf vliegen!! Zou dat nooit durven, ga der wel naast zitten.
    Ben benieuwd hoe het is in Clearwater is, wij zijn ook nog op zoek wat te doen na Orlando?!
    Geniet ervan.
    Gr Miran

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enorme ervaring moet dat geweest zijn om helemaal zelf te mogen vliegen zeg!
    Ook nog eens een paar mooie auto's bekeken, wat staan die te glimmen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen