zondag 8 januari 2012

Dag 2: zondag 8 januari 2012

Lekker op tijd wakker geworden na een heerlijke nachtrust, oh wat lig je op dat bed toch heerlijk. Vanmorgen om 7 uur lekker het zwembad in, brrr… fris buiten, rond de 9’C maar gelukkig is de pool 29’C lees ik op de thermometer. En inderdaad het water is heerlijk op temperatuur, laat die pomp maar lekker draaien, de damp komt er van af.
Toch zie je dat ondanks hij de gewoon 24 uur aan staat dat de temperatuur een paar graden naar beneden gaat door de frisse nachten. Maar het zonnetje gaat al lekker schijnen en de temperatuur loopt flink op. Om 11 uur geeft de buitentemperatuur al 24,3’C aan, heerlijk! Ik ga even naar het vliegveld van Kissimmee om mijn vliegles voor komende week af te spreken. Dinsdag van 9:00-10:30 sta ik op de lijst.

Pilot: Remco Teeuwsen
Aircraft: Paradise P-1 N472CE
Instructor: Craig Robida
Start Time: 1/10/2012 09:00
End Time: 1/10/2012 10:30

Weer iets om naar uit te kijken J
Terwijl ik daar sta krijg ik een sms van Robert-Jan, of ze even langs mogen komen, uiteraard, ik ben zo thuis. Snel even langs de Wal-Mart om drinken en een koekjes te kopen, ik had nog geen boodschappen gedaan. Man alleen, ik dacht ach dat komt straks wel….
Ik kom thuis en Robert-Jan en Yvonne zijn net aangekomen, we gaan naar binnen en kletsen gezellig over Florida, de eerste ontmoeting en meteen heel gezellig, super vriendelijk stel!
Na een uurtje gaan ze weer weg en ik ruim mijn spulletjes op om naar de golfbaan te gaan waar ik met Robert-Jan 9 holes ga lopen. Op weg naar de golfbaan dacht ik nog, zo pittig stukje rijden, zou ik wel goed gereden zijn. In TomTom kon ik het adres niet instellen, terwijl hij een half jaartje oud is.
Gelukkig had ik thuis al even op Google maps gekeken om een beetje een idee te hebben welke kant ik op moest. Uiteindelijk is het makkelijk te vinden en precies om 2 uur ben ik er. We spelen op The Reserve at Orange Lake. Aangekomen op de parkeerplaats komt er meteen een medewerker onze tassen ophalen en krijgen we een karretje mee, wel lekker met deze temperatuur en een golftas die je niet hoeft te tillen ;-)
Ik had mij ‘iets’ te warm gekleed, dacht laat ik nou een spijkerbroek aandoen, maar een korte broek had wel fijner geweest bij een graad of 26. We gaan eerst naar de Driving Range en slaan een paar balletjes, nou als het zo blijft gaan dan… ik ken mijn beperkingen, laten we het daarop houden.
Op naar de eerste hole…. De allereerste bal zag ik meteen het water in vliegen, maar ja, hoe kan het ook anders, zoveel waterhindernissen L na een hole of drie gaat het wat beter en krijg ik (mijn) slag te pakken, hoewel ik nog steeds mijn beperkingen weet.
Uiteindelijk zijn er maar drie ballen in het water terecht gekomen, allemaal zijn ze geslaagd voor het zwemdiploma, ik heb ze namelijk niet terug gezien J
Maar wat hebben wij een heerlijk rondje gelopen,
heel gezellig gekletst over van alles, echt een top middag. Rond half vijf zijn we klaar en rijden richting de Villa waar Robert-Jan en Yvonne verblijven, ik zet mijn auto onderweg neer, anders moeten we weer allerlei formulieren invullen om bij hun op het park binnen te komen, daar hebben we geen zin in. Ik neem mijn spullen mee en stap bij Robert-Jan in een Chevrolet Tahoe, zo’n tank heb ik de vorige keer gehad, mooie bak! Aangekomen bij de Villa was ik onder de indruk van dit mooie exemplaar moet ik eerlijk bekennen, een prachtig huis met alles erop en eraan! Goede keuze hoor! We drinken gezellig nog even samen een drankje, ja gewoon cola light, en zitten te dubben welk restaurant het gaat worden. Uiteindelijk kiezen we voor Longhorn, voor mij een nieuwe tent. Ik ga voor een lekkere steak, de gevulde (cheddar/bacon) filet mignon, nou geen verkeerde keuze! We zitten lekker te tafelen, want ik kan niet anders zeggen dat het heel gezellig was. Na afloop zet Robert-Jan mij af bij mijn auto en gaan we ieder onze eigen weg. Ik dacht laat ik nog even langs de Florida Mall rijden, het is nog maar 20 uur. Nou alles was dicht, ik dacht dat hij tot 21 uur open was, mooi niet dus! Thuis aangekomen installeer ik mijn iPhone 4S nadat ik hem al twee dagen in een doosje op het aanrecht had laten liggen. Ik schrijf nog even dit berichtje en ga zo lekker slapen inmiddels is het half elf geworden. Morgen heb ik Daytona Beach op het programma staan, eens kijken of het resort waar we komende zomer een paar dagen verblijven aan onze verwachtingen voldoet…. Bij de verwachte 26’C moet de Beach wel een goede keuze zijn! Hier nog twee foto's van de kerstversiering van onze buren, ze maken er wel wat van!!

Tot morgen!

4 opmerkingen:

  1. Baal er van dat wij niet nog een paar daagjes langer konden blijven, nu ik lees van dat prachtige weer.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, die vakantie ontmoetingen....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig weer heb je daar, niet dat het hier slecht is maar aan 26 graden kan ik wel wennen in Januari haha
    Gezellige dagen nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is nu inderdaad prachtig weer, jammer dat je niet kon blijven, maar weer goede reden om terug te komen :-)

    Ja, die vakantie ontmoetingen zijn inderdaad ontzettend leuk, we hebben genoten!

    Ja, Miranda, die 26'C is inderdaad wel heel lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen